Seline

Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

ny sko...

Av Gisela, Patricia, Moa - 30 januari 2009 23:10

Då har vi varit på HFRK och satt på en vänster framsko i eftermiddags.

Rätt kul när man kommer bort så till ett annat stall. Hon blir så jätteintresserad i början och vill gå och småsnacka lite och stressa runt. Men hon lyssnar ändå väldigt bra när man säger till henne.

Väl inne i stallet så ville hon nog helst hälsa på alla hästarna istället för att få på sig en ny sko. Men det gick väldigt fort eftersom förarbetet i stort sett redan var klart.

Sen när jag och Viveca stod och pratade, då somnade hon mitt i gången bland alla ridskolehästar. SÅ hon är helcool!

Väl tillbaka i stallet så var det bara mocka och fixa som gällde, det började ju småsnöa lite och kallt i marken. Så vi struntade i ridningen idag.

Jag hade även hand om Magina så tiden försvann väldigt snabbt.

Varför får Magina alltid sår på sina ben de dagar jag har hand om henne?? Idag hade hon något litet, men som det rann blod ifrån på vänster framben. Fick spola rent och känna efter, men ingen svullnad eller så, det var ju skönt i alla fall. Förhoppningsvis så har hon bara rivit sig lite lätt.

Imorgon, om vädret håller i sig, så bär det av mot Sibirien.

En gammal bild på Seline, svett efter en hoppträning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 oktober 2015 22:00

Var tvungna att åka och se på den förhoppningsvis dräktiga Seline.   Hon är mer svullen från magen och bak till juver. Till och med så att det var trångt mellan juvrerna när jag skulle göra rent.   Bilderna får tala för vad hon tycker om klia...

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 oktober 2015 22:00

Selines hovar växer och mår väldigt bra nu enligt hovslagaren. Hon använder inte tå eller sidokappor på skorna fram längre heller. Måtte hon ha kvar sitt föl!!! Vi hoppas och tror att detta ska gå vägen =) ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 8 september 2015 22:00

Åkte ut och hälsade på hästarna. Nyfiken på att se hur Seline har ändrat sitt humör =) Mycket kelig och ville att man skulle klia henne hela tiden.   Det jag märker nu är att hon svullnat upp vid juver. Jag brukar stå och göra rent mellan juvre...

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 september 2015 13:30

41 dygn och återbesök   Idag har Seline gått 41 dygn med föl i magen. Återbesöket gick jättebra idag också, där var fortfarande bara ett föl och det växer precis som de ska och det verkar kunna gå vägen trots allt.    Nu ska vi inte tillbaka ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 23 augusti 2015 13:30

Nu har det gått ännu en vecka. Denna veckan har hon inte ridits så mycket, för nu har jag blivit lite mesig..   Vi var iallafall på ett återbesök idag och det visade sig vara positivt denna gång också :D Hon har kvar fölet och det växer helt no...

Ovido - Quiz & Flashcards