Seline

Alla inlägg under augusti 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 31 augusti 2009 22:28

Gick ut och gick med Seline. Gick ner till tanten och sen ut på stycket där jag longerade henne en stund. Och hon ville gärna trava och galoppera så jag lät henne göra det. Hon såg inte ut att ha ont alls idag.

Tillbaka och stretcha henne och nu börjar hon nog tycka det är skönt.

Det småregnade och då kan man ju inte gå rakt utan måste gå på sneden, ser rätt roligt ut. 

Av Gisela, Patricia, Moa - 30 augusti 2009 22:26

Tömkörde Seline på eftermiddagen. Tycker att hon verkar bättre idag, hon var inte så stabbig när hon travade som hon var för någon dag sedan och det är verkligen skönt.

Hon rörde sig väldigt trevlig och var lyhörd för vad jag ville.

Av Gisela, Patricia, Moa - 29 augusti 2009 22:42

Moa fick skritta ut i dressyrsadeln. Jag gick med och höll i snöret =)

Vi gick ner till sura gubben och klättrade i backen. Gick lite upp och ner till Seline ville springa, då vände vi och gick hem. Det är typiskt att hon inte orkar mer när hon börjar trava.

Tillbaka till stallet så stretchade vi henne. Och när jag höll på så fick hon panik på något och slet sönder sin 4;de grimma eller nåt. Så nu blev det den snygga blå grimman med bala band i så att hon inte ska slita sönder fler grimmor, börjar blir dyrt!


Av Gisela, Patricia, Moa - 28 augusti 2009 23:11

När vi kom hem så körde Johan mig till stallet. Pysslade lite med Seline, longerade en stund på banan och sen strecha henne. Hon tycker att det är lite läskigt för hon vågar inte släppa efter riktigt än.

Av Gisela, Patricia, Moa - 27 augusti 2009 23:00

Cyklade upp till stallet i värsta sidvinden, men jag kom fram till slut...

Fixade till henne och sen cyklade jag ut med henne. Vi tog grusvägen mot rosa gården, men gick bara fram till första gården och sen hem igen. Hon har väldigt svårt att trava, ser väldigt ansträngt ut så det fick bli skritt istället.

Hem och gav henne mat och sen ut igen en stund.

Cykelturen hem gick lite bättre.

Av Gisela, Patricia, Moa - 26 augusti 2009 22:24

Då var det dags att ta in hästarna från betet. Jag, Moa och Monica träffades i hagen kl halv 6 för att ta in hästarna. Moa tog Seline och jag Odessa och Monica Tensan.

Lämnade hästarna i stallet, sen körde jag och Moa till viarp för Moa skulle träna.

Tillbaka till stallet för att fixa lite och kolla Seline och ge henne mat. De gick ute på natten så hon behövde lite att äta innan.

Av Gisela, Patricia, Moa - 25 augusti 2009 23:07

Jag och Moa körde till Seline på kvällen. Hämtade henne i hagen och sen gick Moa med henne länge på banan medans jag tvättade reflexer och bäddade boxen.

Av Gisela, Patricia, Moa - 24 augusti 2009 22:20

Körde till frillestad för att visa upp Seline. Har ju känt att hon inte är fräsch så jag ville att hon skulle känna över henne. Patricia var med om det skulle bli någon ridning.

Lisette kände över hela Seline och hennes ben var helt ok. Det hon kände var att hon hade sträckt ut muskeln från manken och ner till framknäna. Som att hon skulle ha gjort en jättearmhävning.

Jag ska ut och gå i backar, springa med henne när hon klarar det, skritta ut i 20 minuter, rida i vatten mm. Och efter att jag rört henne så ska jag stretcha ut henne och massera vid manken med Arnika.

Så idag blev det ingen ridning.

Lisette tog 200 kr för en undersökning.

Ovido - Quiz & Flashcards