Seline

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 augusti 2009 23:30

Nu har Hanna hjälpt mig sen i tisdags med att ta hand om Seline. Jag hade kunnat åkt upp till henne igår, men Hanna ville åka upp där igår också. Så idag var jag där uppe på förmiddagen. Linn ville rida så vi träffades i stallet för att hämta sakerna, åkte till hagen och fixade seline. Hon fick lite havre innan ridturen.

Red runt bälteberga, ottarp och vallåkra (1,2 mil, enl Linn). Linn red och jag cyklade med runt. Seline såg inte halt eller olycklig ut på nåt sätt =).

Nu börjar de skörda så fälten börjar så smått visa sin bästa sida =))

Linn tog en liten galopp på fältet utanför pepino och Seline tyckte det var kanonskoj!!

Väl tillbaka spolade jag av henne med slangen för hon var rätt så svettig. Det var varit välidgt klibbigt väder idag.

Vi gick ut och kollade hagen och insåg att där fanns inte mer för dem att äta. Till och med så att de som bor på gården tyckte det var jobbigt att gå och lägga sig på kvällen när de visste att hästarna inte har mat.

Så när vi stod och tittade kom Rolf ut och sa att han hade en vän i kingelstad som nog hade bete till oss. Rolf körde mig och Linn dit för att se hur det såg ut. Det kan räcka i ca 2 veckor, men bättre än inget. Vi kan ju komma tillbaka till betet vi står på nu om det är så att vi vill ha dem kvar ute några veckor till. Klart det beror på vädret förstås.

Hem och sms;a alla berörda ägare till hästar för att se vilka som vill med till det nya betet... så var sms-kriget igång och alla vänder sig tillbaka till mig som i min tur får skicka vidare alla svar till alla hit och dit.

Det slutade i alla fall med med att Mia och Olof körde och köpte hö så att hästarna kunde få mat för natten och imorgon ialla fall. Mitt släp är i delar och jag kan inte lyfta pga mina trasiga revben.... känns inte bra när sånt behöver göras. Hatar att stå och peka vad alla andra ska göra. Vill också!!!

Jag och Moa körde upp och hjälpte till så gott vi kunde på kvällen, fodra med hö och fixa så att de fick vatten i hagen. Seline och Magina får gå i en hage i natt och de andra 3 i en hage.

Seline hade blivit jättemycket biten på vänstra sidan av antagligen hästflugor för de finns i massor just nu.

Imorgon flyttar Magina in på stall och vi andra 4 flyttar till ny hage, sen får vi se om det blir att flytta in eller tillbaka till hagen i bälteberga igen om 2 veckor.

Ovido - Quiz & Flashcards