Seline

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 3 augusti 2009 22:24

Körde upp till stallet och slängde på cykeln på bilen. Träffade Marie i hagen, tömde ut vattnet och tog med vattenbaljorna till nästa hage.

Vi körde 2 bilar till hagen för att lämna baljorna och ställa en bil där så att vi kunde köra bil hem efter vi lämnat hästarna.

Körde Maries bil till hagen, flyttade över Magina till de andra hästarna, tog ut Vilja och Seline. Marie sadlade Vilja och jag tog Seline i grimma. Marie red till hagen och jag cyklade med Seline. Kass väder bara, för det regnade konstant. Konstigt att det regnar varenda gång vi flyttar på hästarna???!!!

Väl i hagen så gick hästarna ut lugnt och stilla, sprang en liten runda för att sen äta.

Körde min bil tillbaka, hämtade upp cykeln vid väg 110 där jag la den när vi skulle ut på stora vägen. De kör som galna här och då vågade jag inte cykla med Seline.

Tillbaka till gamla hagen, hämtade upp mina saker. Sen körde jag hem.

Senare på eftermiddagen körde jag och Moa upp och träffade Malin och Lena i stallet. Jag skulle köra till hagen för att visa dem vägen. De red och vi körde bilen. Det blev inget direkt spring i hagen nu heller.

Lena från gården sa att Seline var ledare över Vilja under dagen. Känns ju bra för det var på tiden att hon vågar säga ifrån.

Körde tillbaka och lämnade av Malin och Lena i stallet, körde hem och hämtade Johan som skulle hjälpa Olof och Mia att slänga upp hö på loftet. Jag kan ju tyvärr inte hjälpa till än.

Ovido - Quiz & Flashcards