Seline

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Patricia och Seline på stranden

Av Gisela, Patricia, Moa - 31 januari 2009 23:36

Idag hade vi bestämt att åka till Sibirien för att rida på stranden igen.

Den här gången ville Patricia rida och jag stod över eftersom jag varit där 2 ggr redan.

När jag skulle hämta Seline i hagen så ville hon inte med. Jag fick för första gången jaga henne i ca 20 minuter. Hon sprang som en galning runt i hagen. Hon satt i gång Kalle också, så de 2 sprang som galningar. De andra bara stod och glodde på dem. Efter en stund gav Kalle upp, men inte Seline inte...

Väl fångad så in i stallet för att borsta av och sadla. Hon var totalt genomsvett :/

Vidare till stranden där Camilla och Marie fanns på plats. Patricia och Camilla red först en runda i skogen och sen var det stranden som gällde. 3 vändor i galopp blev det. Deus var rätt nöjd, men Seline vill bara mer och mer hela tiden. Patricia var helt slut, men inte hästen. Fattar inte att hon inte blir trött!! Patricia och Seline var sååå genomvåta efter galoppturerna i vattnet, men det såg väldigt nöjda ut=)

Hjälpte Kicki med Magina idag, mockade och satt mat, så att Kicki bara kunde rida. Hon jobbade idag och jag tyckte att jag ville hjälpa henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 oktober 2015 22:00

Var tvungna att åka och se på den förhoppningsvis dräktiga Seline.   Hon är mer svullen från magen och bak till juver. Till och med så att det var trångt mellan juvrerna när jag skulle göra rent.   Bilderna får tala för vad hon tycker om klia...

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 oktober 2015 22:00

Selines hovar växer och mår väldigt bra nu enligt hovslagaren. Hon använder inte tå eller sidokappor på skorna fram längre heller. Måtte hon ha kvar sitt föl!!! Vi hoppas och tror att detta ska gå vägen =) ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 8 september 2015 22:00

Åkte ut och hälsade på hästarna. Nyfiken på att se hur Seline har ändrat sitt humör =) Mycket kelig och ville att man skulle klia henne hela tiden.   Det jag märker nu är att hon svullnat upp vid juver. Jag brukar stå och göra rent mellan juvre...

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 september 2015 13:30

41 dygn och återbesök   Idag har Seline gått 41 dygn med föl i magen. Återbesöket gick jättebra idag också, där var fortfarande bara ett föl och det växer precis som de ska och det verkar kunna gå vägen trots allt.    Nu ska vi inte tillbaka ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 23 augusti 2015 13:30

Nu har det gått ännu en vecka. Denna veckan har hon inte ridits så mycket, för nu har jag blivit lite mesig..   Vi var iallafall på ett återbesök idag och det visade sig vara positivt denna gång också :D Hon har kvar fölet och det växer helt no...

Ovido - Quiz & Flashcards