Seline

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Pay and ride - Månsgård

Av Gisela, Patricia, Moa - 25 april 2010 21:00

Jag och Patricia körde till stallet för att fixa Seline. Idag var det pay and ride på Månsgård.

Moa skulle gå ut med reklam vid middagstid så hon hann inte följa med upp till Månsgård.

Johan kom upp och fotade lite. Seline var väldigt pigg och glad och hoppade hur bra som helst. Hon börjar verkligen tycka att det är kul med hoppningen igen, skönt!

      


Hon hoppade 1 m och inga rivningar eller stopp. Nu var det ingen kombination och det kanske är bra att hon får hoppa en vanlig bana utan kombination eftersom vi tjatar med det hemma just nu.

Så positiv har jag inte sett Seline när hon hoppar, på nästa 1 år tror jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 oktober 2015 22:00

Var tvungna att åka och se på den förhoppningsvis dräktiga Seline.   Hon är mer svullen från magen och bak till juver. Till och med så att det var trångt mellan juvrerna när jag skulle göra rent.   Bilderna får tala för vad hon tycker om klia...

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 oktober 2015 22:00

Selines hovar växer och mår väldigt bra nu enligt hovslagaren. Hon använder inte tå eller sidokappor på skorna fram längre heller. Måtte hon ha kvar sitt föl!!! Vi hoppas och tror att detta ska gå vägen =) ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 8 september 2015 22:00

Åkte ut och hälsade på hästarna. Nyfiken på att se hur Seline har ändrat sitt humör =) Mycket kelig och ville att man skulle klia henne hela tiden.   Det jag märker nu är att hon svullnat upp vid juver. Jag brukar stå och göra rent mellan juvre...

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 september 2015 13:30

41 dygn och återbesök   Idag har Seline gått 41 dygn med föl i magen. Återbesöket gick jättebra idag också, där var fortfarande bara ett föl och det växer precis som de ska och det verkar kunna gå vägen trots allt.    Nu ska vi inte tillbaka ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 23 augusti 2015 13:30

Nu har det gått ännu en vecka. Denna veckan har hon inte ridits så mycket, för nu har jag blivit lite mesig..   Vi var iallafall på ett återbesök idag och det visade sig vara positivt denna gång också :D Hon har kvar fölet och det växer helt no...

Ovido - Quiz & Flashcards