Seline

Alla inlägg under maj 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 4 maj 2010 22:00

Patricia red på banan, och tog hand allt i stallet, så jag kunde jobba lite längre och sen åka hem och hålla kväll.

Av Gisela, Patricia, Moa - 3 maj 2010 22:00

Red ut tillsammans med Monica. Provade en ny väg, som jag inte provat tidigare, det var längs med Myltahusvägen och Ekebyvägen.

Seline lika galen som vanligt när man rider ut. Hade det skarpa bettet som göra att hon blöder från munnen, om hon slår med huvudet och så klart gör hon ju det.


Johan körde till stallet och lämnade av säckarna med Kvarnby total, som han och Moa köpte i hofterup innan på kvällen.

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 maj 2010 21:45

Johan, Patricia och jag till Sibiren för att rasta av Seline. Fint väder fast lite blåsigt.

Jag skrittade och travade bort och sen lite galopp och trav i vattnet tillbaka till Patricia. Hon var rätt så tramsig idag. Mycket som var farligt på stranden, stockar och tång t ex. Sen låg det ett kate-segel och fladdrade + en barnvagn sidan om, det är INTE farligt. Jag undrar lite hur min häst är funtad.?!?


Men när Patricia skulle rida bort så började de som hade seglet att lyfta det och gå emot oss och då var det minsann lite läskigt. Men hon blåser bara upp sig och går liiite på sidan, men hon släpper det rätt så snabbt.

Patricia tränade en del på galoppombyte i serpentinbågar och volter.

När jag galopperade på stranden så gjorde hon kanonfina galoppombyten, kanske 2 av 10 då det blev korsgalopp. Men det är bra jobbat. Patricia hade lite svårt att få henne med sig. Då var hon så laddad och ville bara galoppera. Men Patricia lät henne inte göra det utan hon fick jobba på volter i vatten och på stranden. Seline var rätt slut när de var klara.

De blev rätt så blötta efter galopperna i vattnet, så det är inte som hon är svettig på bilden =)


  Ett måste efter några galopprundor på stranden.   Nåt av det bästa... mmmm  



Av Gisela, Patricia, Moa - 1 maj 2010 21:30

Var i Skromberga och kollade när Frida hoppade Curre i 1.10 avd B.

  

Tyvärr så började det regna så vi körde vidare till Viarp och kollade när Moa var funktionär på ponnyhoppningarna.


  


Ovido - Quiz & Flashcards