Seline

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 18 februari 2010 22:45

Olof fixade seline igår, så då körde jag inte ens till stallet utan lyxade istället =)


Monica ringde mig och sa att hon inte kunde köra in på gården och visste inte hur vi skulle klara av att ta in hästarna. Frida med familj hade kört till Stockholm så vi var tvungna att själva fixa detta. Vi gjorde så att Johan körde mig till stallet. Om vi inte kunde köra in på gården så fick han skjutsa mig så långt det gick.

Jag blev avsläppt en bit från gården eftersom det var full kaos utanför gården. Nån bil stod på gården, nån i diket och 3 st på vägen och ingen visste vem som skulle köra först.


In och mockade till alla utom Fridas hästar som redan var klara, släpade in alla hästarna och fick borsta av täckena där det låg ca 4 cm snö. Kände över alla hästar så att de inte blivit blöta rakt igenom täckena. Helt otroligt, men ingen var våt rakt igenom, skönt att jag slapp byta täckena på alla.

Satt hö till de fyra som inte fått och gav dem mat.


Under tiden så skottade Johan ute på gården så att Olof som ska ge maten imorgonbitti, kan komma in på gården. Hoppas att det inte snöar och blåser så mycket mer nu.


Johan hjälpte mig att ösa ner massa halm innan vi tog in hästarna också så att jag fick halmat och sopat undan innan de kom in. Halmen vi har är så dammig och det är inte bra att de står mitt i det.


Messade de andra att de inte skulle försöka sig upp till stallet eftersom det var svårt att ta sig in och man visste ju inte hur vädret skulle bli. Inte kul att bli innestängd på gården.

Ovido - Quiz & Flashcards