Seline

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 februari 2009 21:46

Seline hade inte rullat sig och var så blank och fin idag. Det är ju förvisso svinkallt och hårt i marken, men hon brukar ändå lyckas skita ner sig.

När jag kom till stallet så hade Linn redan satt maten och fyllt på vatten. Jag fixade till Seline och Linn hjälpte mig att mocka eftersom jag har så fruktansvärt ont i ryggen idag. Tacksam är jag!!

Körde till Frillestad och tränade för Lisette. Seline är verkligen jätte jätte trevlig att rida nu. Undrar om det kan bero på att vi åker till stranden och låter henne springa av sig massa energi. Ska nog fortsätta så minst 2 ggr i månaden tror jag.

Idag tränade vi på att hålla in bogarna (som vanligt). När jag fick in bogarna så sökte hon sig själv till betet, då skulle jag möta upp med jämnt tryck med båda benen. Tränade på detta med långa och korta tyglar. Gick lättast med lite längre tyglar, när jag kortade upp henne så tappade hon bakdelen lite mer. Svårt att få den med sig. När det gick som bäst så kunde hon gå med korta höga ben och öka tempot uppåt, men inte framåt. Lättast är att rida i höger varv. För i vänster varv så åker höger bogen ut hela tiden. hon hängde inte något i munnen, gjorde några snabba ryck, men gav själv upp.

Även denna gång så sitter det en kille och bara galopperar runt i ridhuset, runt, runt, runt. Och han måste tvunget galoppera runt oss, med nervösa och stressade hästar. Fast idag brydde sig inte Seline om det. Jag brydde mig inte heller, tänkte att han får rida ner oss, för vi sitter faktiskt och tränar och då får man respektera det. Ridhuset är STORT, varför jaga runt oss när vi bara använder en liten liten del av ridhuset.

Får vi se om det blir en lite uterunda imorgon, beroende på väder och vind.

Ovido - Quiz & Flashcards