Seline

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 6 oktober 2009 22:01

Kändes att Patricia red igenom henne för Lisette igår. Hur mjuk och följsam som helst... Det är bra att jag vet att jag kan utnyttja Patricia till att mjuka upp hästen några dagar i veckan nu.Flört


Jag började att rida en stund på fältet bakom stallet. Travade och galopperade samlat i ett av hjulspåren. Går inte att rida på fältet om man inte följer ett spår. Är hur tungt som helst att rida, man sjunker massor.

Galopperade först från stallet och då är det väldigt kontrollerat, men att galoppera tillbaka är lite svårare Skrattande.


Släppte iväg henne en liten bit, men inte fullt ut eftersom det var så tungt.


Red en stund på banan, mycket mjukgörande och sidvärtes. Galopperade på volterna, men förflyttning och övergångar. Gick jättebra, lite trams från trav till galopp. Väldigt onödig gångart den däringa traven... skritt till galopp är helt ok, tror jag Seline tycker i alla fall. Det är så hon gör i vilket fall. Trava då kör man bara upp huvudet i vädret och slänger sig iväg.. trist. Men jag fick till några riktigt bra galoppfattningar från trav, utan att hon slog upp med huvudet.

Lät henne öka lite i traven längs långsidorna och diagonalt och det gick riktigt bra.

Klart nöjd med henne idag.


Ovido - Quiz & Flashcards