Seline

Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 26 oktober 2009 22:00

Seline kändes bara så fin direkt jag hoppade upp. Känns som att hon kommer upp med ryggen direkt jag tar tyglarna. Ungefär som att sitta högst upp på en pyramid.


Idag var det träning för Lisette i Frillestad och de träningarna längtar vi efter lika mycket varje gång. Och den här gången var det min tur. Patricia är ju i Lycksele så jag passade på. Vi kommer nog att slåss om vem som ska träna. Båda vill!!


Började med att ta små förhållningar längs med långsidorna, sen liten volt runt Lisette. Fick jobba mycket med att hålla in vänster boge. Fick ställa hennes hals åt vänster i båda varven.

Och det är ju otroligt vad hon far in med vänster bak så fort man ställer till vänster. Man får passa upp hela tiden, men inte för hårt för då far hon på andra hållet.

Fick till och med kryssa manken med vänster handen för att få med henne ordentligt.

Sen fick jag träna på att ställa hennes nacke - inte halsen - kändes som att jag skulle ställa alldeles för mycket och ändå var jag för snäll. Till slut klarade jag det.

Fick trava mycket och ställa henne mycket i nacken åt båda hållen. Hon började svikta bra i ryggen och även i steget. 


Gick så himla bra!

Ovido - Quiz & Flashcards