Seline

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 3 november 2009 22:30

Blåste och lite småkallt i luften. Men ingen vila idag inte.

På med kläder och ut på banan, vilken var kladdig och blött. Men när man väl börjat rida glömmer man bort hur tråkigt väder det är.

Jobbade lite på Lisette övningen, och idag var Seline lite mycket på tvären. Hon var inte sugen på att jobba till att börja med, men efter ca 45 minuter så släppte det lite mer.

Hon var väldigt hängig på vänster boge och ville inte riktigt släppa igenom. Blev bättre, men inte 100%-ig. Blev lagom nöjd ändå. Travade lite och hon släppte ner halsen och kom upp med ryggen bra. Inte riktigt så bra böjning i nacken som jag förväntade mig. Kan vara blåsten som störde henne för mycket. Hon är inte så glad för blåst och regn. Går gärna och vrider på halsen för att skydda sig. Så det ska nog vara ridhus eller vindstilla, helst ridhus så hon slipper springa och glo på allt runt omkring hela tiden.


Men efter traven blir hon så springig så det var att börja om från början med lugn skritt och mycket förhållningar.

Jag var nöjd med henne trots allt. Dock gick hon inte så bra som för Lisette förra måndagen. Jag kanske inte är så skärpt heller när jag inte har någon som står och tjatar. Och när det blåser och är mörkt blir det mycket jobbigare. Får bli ridhus när vår bil är i funktion igen.


Imorgon vila igen tyvärr. Är ju onsdag och Moa rider, vilket gör att det blir så himla sent att rida henne och framförallt känns det motigt nu när det är mörkt och kallt. Ja ja Seline har inte klagat om man säger så =)

Ovido - Quiz & Flashcards