Seline

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 28 november 2009 22:00

Har nåt så fruktansvärt ont i ryggen och skulle nog egentligen inte rida, men tyvärr så har Seline fått stå både torsdag och fredag. Varken Patricia eller Moa kunde rida idag så det var bara att bita ihop och ge sig ut en stund.

Efter att ha mockat och fixat med maten, vilket tog 2 timmar!!!!, så skrittade jag ut lilla rundan vid rosa gården och avslutade en stund på banan. För när jag travade på grusvägen från rosa gården och hemåt så var hon halvt hysterisk och när man har ont i ryggen är man inte kaxig. Kan ju inte sitta till och ta tag i henne när hon paddlar iväg.


Hon kändes väldigt emot på vänster sida, så jag skrittade och mjukade upp henne till vänster och sen travade jag lite och shit vad fin hon var. Skit att jag inte kan fullfölja ridningen till 100'%!!

Så när jag lugnat ner henne och kände att jag var nöjd med det jag kunde åstadkomma trots min rygg så gick jag in och fixade till henne.

Innan jag stack ut för att rida så klippte jag lite i hennes man, fick jämna till den lite och klippte även bort lite av hovskägget. Hon har inte mycket men jag vill försöka förebygga så vi förhoppningsvis kan slippa mugg.


När jag spolat hennes ben så såg jag att hon antagligen blivit trampad eller slagit i höger bakhov. Hon var blålila på utsidan av hoven ca 1 cm från kronraden. Vad blir det nu av detta??? Spricka eller hovböld?? Vill inte ha något av det. Håller tummarna att det inte blir nåt.

Ovido - Quiz & Flashcards