Seline

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 3 april 2009 22:44

När jag kom till stallet gick jag ut med hö till alla hästarna. Skönt att kunna ge lunchhöet ute och slippa släpa in dem när det är så fint väder.

Drog av Selines täcke och som hon njuter, man riktigt ser hur hon vill att jag ska ta av det fort.

Under tiden de åt så mockade jag och satt mat och annat småplock i stallet.

Tog in henne och gav henne kraften som hon fortfarande får till middag. Sen borstade jag av henne och fy för vad hon fäller!!!

Jag red ner till dammen och travade runt ett varv först och sen galopperade jag 2 varv i vänster varv och sen skrittade vi lite och efter det blev det 2 varv i höger galopp också. Hon var så grymt stark i höger varv och jag tror det är för att hon blir trött. Det var lite tungt på vissa ställen i marken så det sög nog rätt bra. Hon var väldigt svett när vi skrittade därifrån i alla fall. Men när man har galopperat så är hon laddad och skulle kunna fortsätta galoppera i timmar känns det som.

När vi kom till stallet körde jag massageborsten på hela henne och fick av massor med päls, borstade henne sen ordentligt med lite andra borstar.

Tog in henne i boxen och slängde in kvällsmaten till alla hästarna innan jag tog in dem. När jag var klar så tog jag på mig den gula reflexvästen och började gå hem. Gick nästa hela vägen till kyrkan innan de kom och hämtade mig.

Igår slängde jag ut en annons på Blocket om att vi söker sommarbete, får väl se om vi får några napp. Granngården har en hage, men där finns inget skydd till dem om det blir för varmt eller regnigt. Skulle gärna vilja ha bra skydd till dem. Men om vi inte hittar något annat så är det bättre än inget. Är ju väldigt nära stallet, så då kan man ju ha alla saker kvar i stallet och det är ju väldigt positivt.

Ovido - Quiz & Flashcards