Seline

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 5 april 2009 21:24

Jag körde ut Moa till Viarp där hon skulle träna inför Påskshowen och under tiden åkte jag upp till stallet och fixa till Seline inför Moa´s första Pay and ride, 50 cm. Jag knoppade Seline och hon blev så nervös, hon trodde nog att hon skulle tävla i fälttävlan eller nåt. För det är den enda gången som jag brukar knoppa henne. Till o med så nervös att hon inte ville äta upp sitt morgon hö. Brukar aldrig hända.

Körde till Viarp för att hämta henne, men de var långt ifrån klara. Vid kvart i elva var vi tvungna att köra.

Moa hann inte gå banan, men hon satt och kollade några starter innan hon satt upp på Seline. Hon red fram i ridhuset och det är ju konstigt att folk inte kan höger regeln. Till o med så att Moa reagerar. Svårt att rida fram när folk rider på alla håll och inte har koll. Och då ännu svårare för Moa eftersom hon red den största hästen på den här höjden.

Hon gick in och hoppade så bra, de var jätteduktiga.

Linn och Cornelia kom och tittade på Moa. De såg väldigt frusna ut. Blåste väldigt kallt på läktaren.

Seline åt hö med god aptit så fort hon kom in i släpet igen.

När jag kom upp till stallet så började det småregna så täcket åkte på Seline. Det har blåst rätt kallt också och det är ju dumt att utmana vädret.

Jag gav seline 1 mått svart havre när vi kom tillbaka, hon behöver all mat hon kan få nu eftersom hon har tappat en del i vikt.

Idag fick jag till och med dra upp ytterliggare ett hål i sadelgjorden.

Ovido - Quiz & Flashcards