Seline

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 16 april 2009 21:59

När jag och Moa kom till stallet så var det redan mockat hos Seline. Mia hade varit i farten. Hon hade lite mycket tid över så hon ville hjälpa mig idag. Och tänk vad rätt det blev. Jag var så himla trött ieftermiddags och på kvällen.

Moa gick ut och hämtade Seline och tog in henne så hon fick äta och stod och pysslade med henne under tiden. Borstade henne så gott det går, hon är så genomsmutsig nu. Det är det negativa när de går utan täcke.

Jag fixade maten och fyllde på lite vatten ute i hagarna, Mia hade nog redan fyllt på när hon var där, så det blev bara 4 hinkar.

Sen klättrade Moa upp och slängde ner 2 balar hö. Så nu har vi fått ner 6 balar hö. Får nog börja jaga lite mer för nu är det inte många balar kvar.

Får se om jag kan hitta någon annons eller om någon vet någon bonde som har hö över.

Imorgon är det Linn som fixar Seline.

Ovido - Quiz & Flashcards