Seline

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 7 mars 2010 21:45

Jag körde upp till stallet, för idag hade vi bestämt att vi skulle försöka rida ut allihop tillsammans. Vi lyckas aldrig med det och inte ens idag tyvärr. M kunde inte följa med och det var lite synd, men kan man inte så kan man inte.


Vi tog en runda på 2 timmar så att vi skulle kunna rasta av våra överenergiladdade hästar. För det verkligen sprätter av energi.

Det var riktigt trevlig runda för vädret var verkligen perfekt. 

Fint väder, soldis och nån plusgrad. Så idag var det termobyxor av faktiskt!!

Vi tog rundan, sura gubben-backen, gamla stallet, fjärestad kyrka och sen gurkodlingen.


Jag förstår inte att Seline aldrig blir trött. När vi skulle trava sista biten på grusvägen så gick det inte utan det blev galopp och den avsaktningen jag gjorde var inte den snyggaste jag gjort kan jag säga. De andra skrattade gott åt oss, de tyckte att det var hästben på alla håll och kanter. Men Seline vill verkligen inte sakta av. Hon verkligen bara älskar att springa och det fort.


Det som är skönt är i alla fall att hon har börjat lägga på sig igen. F tyckte att hon börjat få fin bakdel igen och inte den där slutande och muskelfattiga som hon får så fort hon står i vila.



Ovido - Quiz & Flashcards