Seline

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 30 mars 2010 22:15

Idag hade jag lyx, Olof hade redan mockat och fixat maten, så jag kunde bara ägna mig åt ridningen.

Gick inte alls bra, dressyrsadel och hon kom inte ihåg nåt från igår. kan vara träningsvärk i bakdelen.

Men nu har hon ju gått kanon i 4-5 dagar så nu kommer vändningen som ett brev på posten.

Hon bara slog sig fri från handen, kunde inte galoppera ordentligt utan bara slängde sig framåt och absolut ingen samling alls. Galopperade mycket för att trötta ut henne lite. Men som jag verkligen borde ha lärt mig nu är att ju mer vi galopperar ju mer vill hon galoppera. Gick in på småvolter för att samla upp henne, men hon ville bara slänga sig runt.

Så efter 45 minuters match på banan och hon låtsades som att hon inte förstod nåt av det jag gjorde så gav jag upp. Okej jag fick igenom lite, men absolut inte vad min tanke var. ja ja ibland får man bita i det sura äpplet och ge sig. Jag hade inte lyckats idag så det är bara låta henne vara och hoppas på bättre tur en annan dag.

Ovido - Quiz & Flashcards