Seline

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Tjafsig, men blev fin

Av Gisela, Patricia, Moa - 24 oktober 2009 21:26

Seline fick vila igår, för jag var så trött efter veckan och för att jag hade rätt ont i ryggen. '

Var och hämtade 2 säckar havre på Gustavslund på vägen hem från jobb.


Blev ridning på banan på kvällen. Rätt fuktigt i luften och hon kändes lite seg till att börja med.

Märkte när jag borstade att hon fäller en hel del igen.

Karin var och red på Curre och hon upplevde att han också var lite seg. Tror faktistk att det var vädret som var lite tungt för dem. Var inte mer än 7 grader, men kändes rätt varmt ändå.


Seline sökte sig direkt till betet och gick lång och låg, men lite för tung. Fick speeda upp henne lite, fick till och med låna Karins spö en stund. Räcker att hålla det i handen så börjar hon med en gång röra sig bättre.

Lämnade ifrån mig spöt efter 2 minuter då hon var färdig speedad =).

Var väldig framåt och fin i traven, tog fin för sig. Sen kom galoppen och den kan man alltid diskutera. Hon verkligen ÄLSKAR att galoppera och blir definintivt pigg efter en liten galopp.

Första galopperna var hon superfin. Galopperade i hög form med luftiga steg och i verklig kontrollerad form.

Efter några avsaktningar så blev hon uppjagad och började slå med huvudet, hon vill BARA galoppera, inte trava mellan. Jobbigt när inte ryttaren kan förstå en sån enkel sak.

Nåja efter några ryggningar och genomböjningar i skritt så släppte stressen och hon gick fint igen. Tog en galopp i båda varven på volten, sen travade vi av i kontrollerad trav, faktiskt! Jag kände mig välidgt nöjd med henne efteråt så jag skrittade av henne och gick in.

Jag ställde henne vid boxen utan att binda upp henne. Tog av sadel och träns, på med täcke och hon flyttar sig inte ett enda steg. Alltså var hon nog också nöjd med passet vi hade idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 oktober 2015 22:00

Var tvungna att åka och se på den förhoppningsvis dräktiga Seline.   Hon är mer svullen från magen och bak till juver. Till och med så att det var trångt mellan juvrerna när jag skulle göra rent.   Bilderna får tala för vad hon tycker om klia...

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 oktober 2015 22:00

Selines hovar växer och mår väldigt bra nu enligt hovslagaren. Hon använder inte tå eller sidokappor på skorna fram längre heller. Måtte hon ha kvar sitt föl!!! Vi hoppas och tror att detta ska gå vägen =) ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 8 september 2015 22:00

Åkte ut och hälsade på hästarna. Nyfiken på att se hur Seline har ändrat sitt humör =) Mycket kelig och ville att man skulle klia henne hela tiden.   Det jag märker nu är att hon svullnat upp vid juver. Jag brukar stå och göra rent mellan juvre...

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 september 2015 13:30

41 dygn och återbesök   Idag har Seline gått 41 dygn med föl i magen. Återbesöket gick jättebra idag också, där var fortfarande bara ett föl och det växer precis som de ska och det verkar kunna gå vägen trots allt.    Nu ska vi inte tillbaka ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 23 augusti 2015 13:30

Nu har det gått ännu en vecka. Denna veckan har hon inte ridits så mycket, för nu har jag blivit lite mesig..   Vi var iallafall på ett återbesök idag och det visade sig vara positivt denna gång också :D Hon har kvar fölet och det växer helt no...

Ovido - Quiz & Flashcards