Seline

Alla inlägg under februari 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 februari 2009 22:22

Seline var väldigt stressad i stallet när jag tog in henne. När jag skulle sadla henne så stod hon och skakade i hela kroppen. Vet inte varför?!?! Fortsatt skaka till jag satt upp och vi äntligen kom iväg. Jag och Monica red ut i ca 2 timmar. Vi red förbi sura gubben, backen upp var lite trög idag (lite träningsvärk/mjölksyra från igår kanske), bort förbi Bianca, runt kyrkan och tillbaka. Det var soligt och lite snö i luften, med vinden i ryggen helt ok, men vinden i ansiktet var nåt annat, brrr...

Jag är så imponerad av Seline för tillfället, hon bara är så trevlig att rida. Man kan trava utan att hon ger sig iväg, hon blir lång och låg, så otroligt häftigt att hon äntligen kan ta det lugnt när vi är ute och rider. Hon trampar på med kraft i hela kroppen och hänger inte i munnen. Till o med när vi galopperade på ängen bakom kyrkan så sänkte hon huvudet och kom upp med ryggen rejält. Nästan så att det känns som att hon ska börja bocka, men det gör hon ju förstås inte. Bromssträckan var lite lång, men det blir bättre i alla fall. Så kanon nöjd med dagens runda.

Imorgon är det träning för Lisette igen, så vi får väl se hur det går. Hoppas att hon är lika trevlig imorgon som hon var i måndags.

Längtar...

Ovido - Quiz & Flashcards