Seline

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 4 december 2009 21:15

Då var det december och det blir mycket vila för Seline. Det har varit lite för mycket på annat håll så Seline har bara fått sin mat och bäddad säng och naturligtvis blivit ompysslad.

Jag har svårt att vara motiverad när vädret är grått, grått och regnigt hela tiden. Banan blir så blött och slirig så det känns lite osäkert, framförallt eftersom jag har en väldigt pigg häst.

Seline har alltså vilat i 3 dagar så idag tänkte jag rida ett tag på banan.


Vi körde upp till stallet, för klockan halv sex skulle det komma hö till stallet och Frida var fast på jobbet så jag lovade att hjälpa till.

Johan hjälpte till med höet medans jag tog in hästarna.


Sen körde Johan till Billesholm och till Maxi innan han hämtade mig.

Jag red ett tag på banan och upplever att hon blivit väldigt tråkig i halsen... Suck! Det straffar sig direkt när man låter henne vila.

Hon är väldigt svår att ställa, hon blir som en stock i halsen. Inga problem till höger, men till vänster går inte, bara massa tjafs!!!

Gick rätt okej på slutet, men absolut inte fullt nöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards