Seline

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 10 december 2009 20:45

Var rätt så trött och kände att jag bara skulle fixa vad som måste göras i stallet. Det regnade och var rätt så trist ute.

Hästarna hade nog precis kommit in, blötta och skitiga!!! Fattar inte hur Seline bara kan bli så skitig... Hon måste verkligen ligga ner och rulla runt hela dagarna.


Fixade till allt i stallet och när jag var klar så hade det slutat regna så jag kände att jag nog fick ta tag i det hela och rida en stund.


Hoppsadel på för jag klarar fortfarande inte av att sitta ner eftersom ryggen inte vill.

Jobbade lite med de övningarna jag fick på sista träningen. K'ändes som att de satt där de skulle. Travade runt och fick faktiskt med bakdelen i balans på ett trevligt sätt. Hon låg inte i svängarna utan höll sig uppe på ett mycket bra sätt.

Galopperade lite på volterna, rätt okej, lite knäpp när vi galopperat vänster och skulle gå över till höger. Då bara slog hon upp huvudet så fort jag fattade galopp, men efter ett antal galoppfattningar så blev det bättre.

Kände mig nöjd efter ridningen och framförallt eftersom jag egentligen inte hade tänkt rida.


Ovido - Quiz & Flashcards