Seline

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 december 2009 10:30

Frida hade börjat plocka in hästarna när jag kom så jag hjälpte till att plocka in dem.

Seline käkade lite medans jag satt maten. Sen tog jag ut henne och ställde henne utanför granne med lite hö på golvet medans jag mockade och hjälpte Mia och Olof att klippa Magina under magen. Hon är så killig, så Mia stod framme vid huvudet och Olof stod och höll upp ena bakbenet, då gick det hur bra som helst.


Fixade till Seline, på med 700 olika reflexer och så iväg. Ser ut som en vandrande julgran.

Skrittade ner i vallåkra och uppför backen mot fjärestad och tillbaka igen. Hon var väldigt pigg, men sista långa backen innan stallet sög rätt bra.

Det var rätt kyligt, frös om fötterna och ansiktet. Måste nog skaffa en rånarluva att ha under hjälmen.


Tillbaka till stallet och gav hästarna kvällsmat för de vet att det är dags när jag är klar. Känner mig som en mattant.  


Ovido - Quiz & Flashcards