Seline

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 28 december 2009 23:13

Kontaktade Malin om vi skulle rida ut tillsammans idag, kände att jag ville ute och rasta av Seline.

Vi tänkte först åka till söderåsen, men visste inte var där så vi bestämde oss för Sibirien istället för klockan blev 2 innan vi kom iväg. Och det är ljusare på stranden än i skogen.

Möttes på Sibirien vid 14.40 och började med att rida en stund i skogen

    

och sen stranden. Det var rätt så mycket vågor så vi trodde inte hästarna var intresserade och så var det ju bara 2 grader varmt ute. Men jo då Seline klev rakt i vattnet som inget. I vanliga fall när det är vindstilla så tvekar hon att gå i vattnet. Knepig häst!!

Red en runda fram och tillbaka på stranden. Seline ville tävla med Dwezil, men när det börjar gå för fort så börjar han bocka. Alltså får jag sitta och hålla igen rätt duktigt, för där på stranden brukar vi ge allt! 

För att inte rida om så gjorde vi många och då menar jag många, halvvolter med galoppombyten hela tiden för att hon inte skulle sticka iväg.

På vägen tillbaka skrittade vi och rätt vad det är så tog Dwezil ett galoppsprång och innan han ens avslutat det så var Seline på, och jag som inte var beredd och satt med ena foten utan stigbygel, skulle precis hämta upp den, han knappt med. Långa tyglar, en fot i stigbygel och på stranden, det kan sluta hur som. Men jag hann... Galenpanna till häst, men jag kan inte annat än skratta. Hon vill ju så gärna springa.

Sen blev det lite skritt uppe på vägen för att få dem att varva ner.

  

Men som synes på bilden så är de inte speciellt trötta...

Ovido - Quiz & Flashcards