Seline

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 7 december 2009 22:15

Då var det min tur att träna för Lisette idag. Det är såå kul!


Körde till stallet, tog in hästarna, spolade benen på Seline. Hon fick gå in och äta medans jag satt maten och mockade.

Det är så skönt att ha det klart innan man sticker iväg och tränar. Jag vet hur seg man är efter träningen.


Tränade kl 18 till nästan 19.45 Jag var nog rätt så trög kändes det som. Jag fick inte riktigt till övningen. Och sen när Lisette tog tag i tyglarna från marken så gjorde Seline precis som hon skulle.... varför lyckades inte jag då???


Eftersom Seline gillar att låsa vänster sida i halsen så behövde vi låsa upp det idag.

Jag skulle tänka att jag skulle flytta hela halsen till höger, lossna från bogen och bara kunna flytta just halsen.

Hålla kontakten jämn med munnen, bromsa försikigt bakåt och sen tanken att jag flyttar hela halsen åt höger. Lägga vikten till höger samtidigt för att få henne att flytta sig till höger.

Fick flytta halsen åt höger i båda varven eftersom det är vänster sida som sitter fast.

Efter ett långt skrittpass eftersom jag inte fick till det, så gjorde vi samma övning i trav och i höger varv gick det sååå bra. Svikten kom igenom bra, hade lite svårare i vänster varv. Men vi var helt slut båda efter detta passet.


Ovido - Quiz & Flashcards