Seline

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 juni 2009 22:12

Då var det äntligen dags för träning igen...

Jag red fram säkert i 30 minuter innan Lisette kom för hon kollade Mem som är halt. Seline gick på rätt ok, men så fort vi skulle börja jobba så dog hon helt. Fanns ingen energi alls.

Klart det var ca 22 grader varmt fortfarande fast klockan var 19.30 ca.

Vi tränade på att hålla in vänster boge och höger bakdel. Skulle känna hur bakdelen trampade under henne, mitt under magen känslan.

Samtidigt så får ju inte vänster bogen fara iväg. Eftersom hon inte hade någon egen energi så fick jag låna Lisettes spö och då plötsligt vaknade hon till. Konstigt att så fort man håller en pinne i handen, då kan man gå fortare. Behövde inte använda det överhuvudtaget, bara hålla i handen.

Malin gick bakom mig för att lära sig att se när Seline svängde på de olika hållen och för att hjälpa mig känna rätt.

Efter mycket traggande så PLÖTSLIGT ramlade allt på plats. Och då kändes det helt suveränt. Skrittade henne på långa tyglar och så fort jag tog tyglarna så föll hon in i rätt roll, det är såå häftigt när det fungerar.

Vi slutade med att trava i samma bibehållen balans, vilket var lite svårare. Travade 4 steg, saktade av och hitta rätt balans, trava 4 steg osv.

Vi tränade nog i 1½ timme, vi blev rätt möra båda två.

När jag kom tillbaka till stallet skulle jag ta träckprov på Seline och Magina för att kolla om de har mask. Ska skickas iväg imorgon.

Seline fixade en hög rätt snabbt, men inte Magina. Fick nog vänta över 30 minuter innan det hände något. Det är väl konstigt att när man behöver så skiter de inte, men annars så flödar det ut hela tiden =)

Ovido - Quiz & Flashcards