Seline

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 juni 2009 23:07

eftersom de har lovat stormbyar och ösregn hela natten. Det var jag, Monica, Mia och Olof som gick bort och hämtade hem dem. Jag tog Seline och Odessa tillsammans och det gick hur bra som helst. Marie hade varit i stallet och fyllt på vatten och lagt in hö till några hästar innan på kvällen.

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 juni 2009 13:38

Nu har jag varit slarvig och inte varit uppe hos hästarna på 2 dagar. Men det har inte funnits tid. Alltså det är sååå skönt att de går på bete och då behöver man inte få dåligt samvete heller.

Idag tog jag tag i det igen i alla fall. Johan körde mig upp till hagen, gjorde iordning Seline och red bort mot växthusen och allén. Provade att rida runt lite på grusvägarna för att se om det finns några fler vägar som vi inte sett tidigare. Tyvärr hittade jag inte mycket mer än det vi redan hittat. Var ute i drygt 1 timme. När vi skulle trava på en grusväg så kändes Seline hur stel som helst. Travade lite korta sträckor för att få loss henne. Sen galopperade vi en stund och efter det så var hon på gång kan man ju säga. Nu har hon börjat att slå sig loss med huvudet igen, det var länge sen hon gjorde det men nu så är det på gång igen. Hon går och ska dra loss min hand hela tiden och vill bara springa ifrån mig. Känns som att rida en stor betongklump. Hon har ju lagt på sig en hel del så hon känns klumpig.

Men i övrigt så var det en bra runda när hon väl lugnat ner sig.

Ovido - Quiz & Flashcards