Seline

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 22 juni 2009 22:55

Då tränade Patricia för första gången för Lisette.

Vi hade träningen i Frillestad eftersom fam Sjöberg har sina hästar på bete inte så långt ifrån.

Först berättade Lisette en del om hur Patricia ska tänka när hon rider. Sen fick jag leda henne runt på en volt. Hon fick sitta med benen framför sadeln och försöka hålla balansen med magen och det gick riktigt bra väldigt snabbt. Sen skulle hon blunda och göra detsamma, och det brukar vara rätt mycket svårare, men det fixade hon också rätt snabbt. Sen var det blunda, armarna rätt ut och hålla balansen....

Sen skulle hon lära sig att svänga genomn att trycka in och lyfta upp det yttre sittbenet först när hon tittade sen när hon blundade. Jag skulle leda runt henne både till höger och vänster och även stanna till och gå iväg igen. Allt för att få henne att börja tänka och använda alla muskler. Blev lite yr och det blir man, för till slut vet man inte vilket håll man rider på.

Seline blev jätte lätt på foten och lätt i munnen. Jag fick gå och hålla emot rätt mycket i början, men till slut så höll jag inte i henne. Hon sänkte huvudet ända ner i backen. Häftigt att det göra sån effekt på hästen "bara" för att ryttaren börjar balansera sig på hästen.

Då får vi se om jag får träna mer eller om hon tar över =)) Nä vars jag ska nog se till att jag får träna för det är så kul att träna för Lisette.

Ovido - Quiz & Flashcards