Seline

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 4 juni 2009 20:42

Seline var hur seg som helst i början, men det är klart hon tycker ju inte att banan är det roligaste stället att vara på...

Jag fick tag på ett spö och det räcker länge att man bara har ett spö i handen för att få fart på henne.

Fick igång henne väldigt bra, inget häng i handen, utan snabb och kvick i bakdelen när jag bad henne komma igång i trav och även när jag gjorde halter. Red en hel del i bågar med mycket halter och igångsättningar.

Travade över 4 bommar för att träna på avståndet och när det flöt på bra så travade och galopperade jag över galoppbommarna i böj. I höger varv gick det bra, men när vi skulle ta de i vänster galopp så slängde hon sig inåt hela tiden. Till slut fick jag henne böjd och fin även i detta varv.

Slutade med att galoppera över en bom som låg mitt på banan för att träna galopp över enstaka bommar och sen för att träna galoppbyten.

När jag skrittade och skulle över till trav så slog hon bara upp huvudet i början sen gick hon kvar i samma höjd med nacken oavsett gångart. Härligt!!!

Väldigt nöjd med henne idag.

Idag fick det hö för ensilaget var slut. Ska se om vi kan få tag på ensilage i helgen.

Har även fått våra provsvar från träckprovet idag. Alla hästar har mask, jippi =/

Ovido - Quiz & Flashcards