Seline

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 9 september 2009 23:00

Körde inom Gustavslund på vägen hem för att hämta 2 säckar havre som jag beställt.

Blev skjutad upp till stallet för att lämna av havren.


Fixade Seline och skrittade bort mot bete nr 2 och red på fältet där. När jag skrittat en stund och skulle prova trava så bara slog hon med huvudet och jag förstod rätt snabb vad som bekymrade henne... Rida på ett fält utan att galoppera, kan väl inte finnas...??? Klart att hon vill galoppera, men vi ska ju ta det lugnt enligt Lisette så det fick bli lite mer trav och sen 2 st stora galoppvolter.

När vi var klara och skulle skritta hemåt så släppte ena tygeln från bettet,,, jippie... rätt läskigt för hon stannar ju inte om man bara drar i den ena tygeln utan då börjar hon  bara går runt istället, Hallå!!!

Fick hoppa av och koppla på igen (är snabbkoppling) och sen när jag skulle upp så ville hon inte stå stilla, också något nytt. Hon står alltid stilla när man ska upp, men hon var rätt uppjagad efter en liten galopp.


Stretching av framdel och in boxen och äta massor med mat....


Jag var nöjd och hoppade på min metallhäst och tog mig hemåt.

Ovido - Quiz & Flashcards