Seline

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 25 september 2009 22:15

Var lite sen upp till stallet eftersom jag jobbade lite längre idag.

Fixade till Seline, på med reflextäcke eftersom jag inte riktigt visste var jag skulle ta vägen. Ville inte rida på banan idag.

Det blev fältet bakom stallet. Skrittade en bra stund och tittade på när Frida satt och jobbade Curre. Vi började trava och det tyckte Curre var läskigt. Fast vi tror nog att det var reflextäcket som var läskigt...Skrattande.

Vi delade på oss igen och jag började galoppera efter ett tag och Seline är ju inte den som den utan hon var på det direkt så klart.

Släppte henne lite längre idag och det gick fort kan jag säga. Och det tyckte Curre också... han blåste upp sig och såg ut som stallets stora hingst... ha ha.. han gick till och med upp i piaff. Tänk vad läskigt att man kan springa sååå fort, tror jag han tänkte. Han tycker inte att man behöver springa fullt så snabbt.

De gick in i stallet och jag fortsatte rida en stund till. Försökte lugna ner henne efter våran galopptur, det är lättare sagt än gjort kan jag säga. Hon blir så uppjagad av att få galoppera igen.

Fick skritta en bra stund för att komma ner i varv igen.


Ovido - Quiz & Flashcards