Seline

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 21 september 2009 22:45

Då var det tid för träning för Lisette igen. Patricia ville träna, så vi fick den första tiden kl 17, för Patricia skulle sen dansa kl 18.30 och då skulle hon hinna.

Men tyvärr så körde Patricia omkull med moppen på väg till Gustavslund så träningen blev inställd. Jag höll precis på att lasta av Seline när Patricias telefon ringde mig. Det var en kille som stannat och hjälpt henne och skulle stanna kvar till jag kom dit. Så det var bara till att lasta på igen. Seline tyckte inte att hon skulle gå in igen, hade ju precis kommit ut!!!! Men 2 försök sen var hon inne igen. Jag slängde igen luckan och körde iväg till Patricia. På vägen dit kom jag på att jag glömt sätta fast Seline i släpet... heja mig så smart!! Så när jag stannade för att gå bort till Patricia så stod Seline snällt på rätt håll i släpet. Men såg väldigt frågande ut. Jag satt fast henne och gick sen bort till Patricia. Seline stod och tittade på oss hela tiden, för jag hade parkerat så att hon såg oss hela tiden (inte planerat, det bara blev så).

Så när vi ordnat upp allt med vad det innebar, kollat Patricia, hämtat moppen, lämnat Patricia hemma så körde jag till stallet och skrittade först ut en runda och sen red jag in en stund på banan.

Att hon kan vara så rolig att rida, det hade jag nästan glömt. Hon gör bara precis allt man ber om. Så jag tränade en del på sidvärtes, mycket trampa under och slutade sen med lite galopp som hon bara älskar.

Inte ens där var hon jobbig, stannade så fort jag satt till och kramade tyglarna. Tänk om hon var så lätt när man var ute på fälten och galopperade...

Nu blir det 2 vilodagar, då schemat är lite överbokat. Imorgon har vi kalas för Johan och på onsdag rider Moa.

Hade ju tänkt att Patricia skulle ta dessa dagar, men av förklarliga själ så blir det inte så.

Ett svullet knä och allmänt mörbultad, då går det inte att mocka eller rida. Så jag kommer bara att köra marktjänst i två dagar och Seline kommer att vara precis lika lycklig för det.

Ovido - Quiz & Flashcards