Seline

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 27 september 2009 20:42

Jag och Monica hade bestämt att vi skulle rida ut tillsammans idag. Vi träffades strax efter 16 och då mockade vi och satt maten så att det skulle vara klart till vi kom tillbaka.

Vi hämtade in hästarna och fixade till dem, sen red vi ut mot växthusen.

Gick ok att rida dit, men så fort vi gick sidan om ett fält som inte var plöjt så blev Seline helt galen. Hon tror att alla gula fält är galoppfält =)

Vi galopperade i den spå sdgslyrnuperhärliga trädallén vid växthusen. Det är bara så underbart att galoppera där. Seline håller en bra galopp, även om den är frisk så är den inte galen som på fälten.

Efter den galoppen var det svårt att få ner henne i varv igen. Skrittade en stund på grusväg och sen en bit på asfaltsvägen, sen kom det ett jäääättefält. Jag tänkte att jag skulle testa henne och fortsatte skritta på vägen medans Monica skrittade ut på fältet. Seline började trava på asfalten sidvärtes så det var inget att diskutera utan jag fick ut henne på fältet och där släppte jag henne så att hon fick gå på för fullt. Och det gick fort kan jag lova.... Svårast var att få stopp på henne. Hon flämtade och flåsade, men stanna... nääää! Ut på asfaltsvägen igen och sen råkade det ju komma ett gult fält ivägen igen... och gissa vad som hände där dåTungan ute. Där var det ännu svårare att få stopp på henne, men efter mycket slit så gick det. Sen sista fältet blev det trav sidvärtes en bra bit innan hon började lugna ner sig så att man fick kontakt med henne igen.

Konstigt att hon kan vara så laddad när man är på fält och precis så "oladdad" är hon direkt man kommer in i stallet. Då skulle man tro att hon är minst 20 år äldre och blivit tvingad till att röra på sigGlad. Hon blev lite svettig, men inte alls så mycket som jag trodde hon skulle bli. Tensan som gått flera veckor på fältet var dubbel svett.

Vi svampade av dem och släppte ut dem i hagen igen. Och gissa vad Seline gör... ja det är ju inte så svårt att förstå när det gäller henne. Blöt häst = rulla sig i värsta dammet!!

Ovido - Quiz & Flashcards