Seline

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 17 september 2009 21:54

Idag hade jag lovat att hjälpa Monica med Tensan för hon var fullbokad med annat på kvällen. Jag lurade med Patricia till stallet för att hjälpa mig att rida en häst.

Jag mockade och Patricia fixade maten till båda hästarna under tiden.

Vi hämtade in dem och fixade dem, sen bar det av. Jag red Tensan och Patricia på Seline då förstås.Vi red ner till dammen och red runt där lite och på stycket en stund, fast vi skrittade bara för Patricia kände hur Seline laddade och då är det inte så roligt om man inte ridit så mycket samt att hon fortfarande har lite ont i sina armar.

Sen red vi vidare bort till sura gubben backen upp och ner och sen tillbaka till stallet. Red en stund på banan, var lite sugen på att känna hur Tensan kändes där. Hon försökte först slå sig fri, men gav upp rätt så snabbt, öronen for ut åt alla håll och det är ju positivt. Hon var väldigt lätt att flytta åt sidan och göra fram och bakdelsvändningar, det bara kom utan att jag behövde göra något speciellt mer än trycka till med sittbenet, häftigt!

Hon är rätt framtung och högervriden, men det kändes rätt ok till slut. Nu red jag ju inte så länge och det är inte lätt att fixa en häst som är äldre och försöka sig på nåt på 15 minuter, funkar inte.

Men hon blev lång och låg och kändes rätt ok i sidorna. Jag säger bara TACK Lisette!!!


Patricia red Seline på banan och det såg riktigt bra ut. Hon travade och galopperade och det såg riktigt kontrollerat ut.

Ovido - Quiz & Flashcards