Seline

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 29 september 2009 21:30

Tanken var att vi skulle köra till Sibirien, men det var inte så många som ville med och då struntade vi i det.

Jag fixade till henne och tänkte först skritta ut och kanske ta någon liten galopp på något fält som finns kvar. Men när jag kom ut på fältet vid grusvägen så började vi trava och hon var trevlig, lite istadig, eftersom hon drar hemåt. Men efter lite nertryck i intre stigbygeln så började hon lyssna riktigt bra.

Tänkte först galoppera på stora volter och sen kanske släppa henne en bit. Men när jag satt och galopperade henne på volterna så testade jag göra lite galoppombyten och av ca 10 st så felade hon bara på 2. REKORD!!! FIna och aktiva galoppbyte, ok ingen 10;a på dressyruppvisning, men hon gjorde dem kanonfina för att vara ute på fältet.

Jag kände att hon var så med mig att jag ångrade mig med att släppa henne fullt ut även om hon ville. Det går så fort och jag har svårt att få stopp på henne.

Väldigt nöjd med dagens ridtur. Vi avslutade med att skritta ner mot Vallåkra och tillbaka igen, så att hon skulle varva ner igen.

Ovido - Quiz & Flashcards