Seline

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 juli 2009 23:30

Cyklade upp till hagen och hämtade Seline. Gick bort till stallet och fixade henne där. Red en stund på banan med dressyrsadel. Hon är väldigt framtung och trampar absolut inte under sig en gång. Så det fick vi jobba på. Gick så där, några steg kanon och några verkligen katastrof. Dock skapligt nöjd när vi slutade. Red ju förvisso inte mer än kanske 20 minuter och vad hinner man då.

Jag var så sen och skulle ju cykla hem innan mörkret så därför hann jag inte rida så mycket som jag tänkte.

Gick bort med henne till hagen igen, men hon ville nog hellre bli kvar i stallet för hon hade ingen brådska därifrån precis.

När vi kom till hagen vände hon vid grinden och bara tittade på mig, precis som att jag vill inte vara här. Sen kommer fröken sur och jagar iväg henne som vanligt. Fast som tur var så varade det inte så länge som det brukar idag. Det känns inte riktigt kul att lämna henne när hon måste passa ryggen hela tiden.

Hon har ju Odessa som gärna går sidan om henne, men hon kan ju inte gå och skydda hela tiden heller. Ja ja vi får se hur det utvecklas. Vi ska väl snart byta hage och förhoppningsvis så blir det bättre. De kommer till ny miljö och annat gräs som jag hoppas är bättre än det vi har nu. Ser ut som hö som växer i hagen just nu. Skulle behöva klippas ner ordenligt så att det har en chans att växa till sig från botten.

Så  har de gjort på det andra stället vi ska till så vi får se hur det blir där.

Ovido - Quiz & Flashcards