Seline

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 6 juli 2009 23:36

Jag och Monica hade tänkt rida ut en kort runda, men när jag ställer upp Seline och ska börja borsta ser jag att hon har ett sår på insidan av höger knä, en typisk spark. Svullet på höjden ca 6-7 cm och bredden ca 3 cm. Själva såret är ca 3-4 cm långt. Tog henne med till stallet och spolade det med kallt vatten och tvättade det.

När vi släppt ut hästarna och även idag Seline en stund innan Tensan och det gick bra. Jag står och fyller på vatten och när jag ska gå därifrån ser jag att Seline står på med travaren. Seline vänder sig om och ska gå iväg, då skickar det andra stoet iväg sitt bakbenen med en sån kraft så Seline nästan knäar till. Och så blir hon jättehalt. Jag går ut för att se var hon blev träffad och nu hade hon ont. Träffen som såg ut att träffa på skenbenet träffade som tur var på låret. Pälsen åkte av, det började inte blöda, men hon ömmade väldigt när jag tog försiktigt med handen där.

Inte mycket mer att göra, får avvakta och se hur det utvecklas.

Varför detta stoet skulle sparka finns ingen förklaring till, för det hände inget som gjorde att hon behövde sparka, långt ifrån.

Ovido - Quiz & Flashcards