Seline

Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 26 juli 2009 23:57

När jag kom ut till hagen med mattallrik och gul hink så kom först Tensan springades och efter henne min egna fina häst. Då måtte hon vara hungrig för det är år sedan hon sprang mot mig sist ; )

Tog ut henne och gav henne havren som var efterlängtad. Sen sprutade jag henne med flugspray.

Hennes sår såg jättefina ut idag. Gjorde inget med dem, mer än sprutade flugspray runt dem. Borstade av henne för att kunna känna igenom om hon hade några fästingar. Peppar ta i trä... hon har inte haft någon alls i sommar, vad jag har sett i alla fall. Det är ju skönt kan man ju säga, för de är sååå äckliga.

Sen när jag släppte ut henne så rusar hon ut i hagen beredd på attackerna som kommer. Snacka om att mina armar börjar bli långa, för jag kan ju inte släppa henne med risk att hon skadar sig på grimskaftet. (vågar inte koppla av det förens hon är inne i hagen, för annars smiter hon ut från hagen istället) Idag var det Magina som flög på henne direkt jag fått av grimman, men då kom Odessa till undsättning och som ni ser på bilden så visar hon vad hon tycker, om man är elak mot Seline...

 

 Sen ställde sig Magina och bara titta som att vaddådå... jag har inte gjort nåt....

 

När jag höll på att fota hästarna så kommer fröken nyfiken fram, hon är såå jätteintresserad av kameran... hon har nog varit fotomodell i sitt förra liv =)

 Seline kände sig nog nöjd för idag blev hon inte jagad runt i hagen utan endast attackerad när hon kom ut i hagen.

Men hon står för säkerhet skull utanför flocken för att vara på den säkra sidan. Även om hon ändå försöker ta sig in i flocket emellanåt. Efter en stund diskuterande så får hon vara med en kort stund igen. Till någon bara måste jaga iväg henne igen. Spänning i tillvaron eller nåt. Vet inte varför de håller på så här. Är det för att de är lägst i rang och måste testa om de kan komma högre upp eller??

Det kan se så lugnt ut korta stunder och sen brakar det loss några minuter och sen är det lugnt igen. Men att hästarna är ögontjänare beroende på vem som är där är väldigt tydligt.

För det jag ser kan någon annan också se, medans nån annan aldrig har upplevt detta.

Ovido - Quiz & Flashcards