Seline

Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 20 juli 2009 23:05

Moa och jag körde till stallet och kopplade släpet, gick ner och hämtade Seline i hagen och tillbaka för att fixa till henne och lasta.

Körde till Frillestad där vi skulle träna för Lisette igen, äntligen! Var rätt länge sen jag tränade, för sist tränade Patricia, vilket var 4 veckor sen och då är det nog 6 veckor sen jag tränade. Alldeles för länge sen!

Idag tyckte Lisette att Seline rörde sig som en sommarstin fjording!!=))

Alltså vara det bara att lyssna in vad Lisette hade att komma med. Få in innerbogen samtidigt som den yttre inte får flyta iväg. Hålla koll på bakdelen. Bakdelen ska vara lite inåt.

Jag ska sitta på det inre sittben, hålla om så att hon inte faller in på bogen. Samtidigt så ska yttre sittbenet vara lite bakåt och även  lyfta upp yttre benet. Plötsligt så känns det som att hon börjar gå i luften och inte så tung på bogen framåt. Och halsen faller rätt som inget.

En väldigt givande träning.

Efter att jag ridit skulle Fia rida och ville provrida med min dressyrsadel. OBS!! Den är inte till salu!! Jo det är klart för rätt pengar är allt till salu...

Tillbaka till stallet och fixa seline, ner till hagen och samma procedur igen. Hon verkligen rusar ut i hagen, fick lite brännsår i handen igen... Men  jag fick vänt henne så att jag fick av henne grimman. och sen var det rusning förbi kompisarna för att äta. Har ju missat flera timmar nu när vi varit iväg och tränat. ; ))


Ovido - Quiz & Flashcards