Seline

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 15 juli 2009 10:19

Johan körde upp mig till stallet där jag hämtade sadel och andra nödvändiga saker. Till hagen och lasta av allt itll hästen och cykeln.

Fixade i ordning hästarna och red ut tillsammans med Kicki. Vi red bort till granarna och trimmade lite. Gick faktiskt riktigt bra till slut. Vi måste ju tampas ett tag först, men när hon förstod att jag inte gav upp så blev hon hur fin som helst. Mjuk i mun och följsam, trevligt!! Kunde till och med trava på skapligt rakt spår utan att hon slog med huvudet. Vilket är hennes favorit så fort hon går på bete. Förstår inte varför hon börjar med sånt så fort hon går på bete.?!? Hon kan göra så om vi ska galoppera tillsammans med någon annan när vi står på stall, men nu gör hon det hela tiden, när vi ska trava eller galoppera. Så trist, men men... det går väl över till vi är inne på stall igen.

Vi red upp till stallet och jag spolade av henne med slangen och det var nog väldigt skönt såg det ut som.

Och naturligtvis så skulle hon rulla sig direkt. Så jag fick ta henne till ridbanan där hon kunde rulla runt. Hon orkade lägga sig först och sen reste hon sig och sen la sig igen och rullade lite grann. Sen reste hon sig och bara suckade, helt slut!! =))

Sen skulle hon vara sällskap inne i stallet medans Magina blev skodd och det var jobbigt. Hon bara gick runt runt runt hela tiden. Fick ge henne lite att äta så hon varvade ner lite och så länge det fanns mat var det ok, sen började hon igen.

När de var klara fixade vi till hästarnas sår. Selines sårskropa över sparksåret gick upp när vi red så det fick bli blå svamp för att fixa det och Olof tvättade Maginas sparksår.

Jag cyklade med Seline ner till hagen och Olof gick med Magina ner.

Ovido - Quiz & Flashcards