Seline

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 januari 2010 21:07

Från början var det meningen att vi skulle åka iväg och rida tillsammans med Malin och Nellie, men när det är -10 grader och grått och stenhårt i marken känns det inte som nåt man är jättesugen på.


När jag tog in Seline så såg jag att hon hade ett sår på höger bakhov. Antagligen så har hon fått sår av att gå på den knögliga marken i hagen.

Jag tvättade av det och satt på en kompress och wetrap som skulle sitta på medans vi red. Mest så att hon inte skulle trampa på en sten och den skulle

trycka på såret.


Det blev skrittrunda tillsammans med Kicki istället. Vi skrittade mot Ottarp och vallåkra gård. Den rundan tog 1 timme och 45 minuter.

Det var lite kallt om fötterna, men annars så frös vi inte mycket.


När vi kom till stallet och jag sadlade av så var Seline svett på vänster sida ca 3 dm långt under sadeln. Märkligt att det bara var på ena sidan?!


Det blev in i boxen och äta lunch idag istället. Var mörkt innan vi kom tillbaka till stallet.


Idag hade råttan/råttorna sopat rent utanför sitt hål i Selines box. Jag la upp halm ända upp med vägen igår, men idag så var det rent ca 2 dm utanför hålet.

Tur att Frida fått ut råttlådor så att vi förhoppningsvis får bort dem från stallet.


Som tur är så har jag inte sett några råttor än och jag vill inte göra det heller.


Ovido - Quiz & Flashcards