Seline

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 16 januari 2010 21:15

Vi gick upp tidigt så att vi skulle komma iväg till ridhuset i tid innan alla människor kom dit för att rida. Är rätt skönt att rida i lugn och ro.

Patricia började rida Seline, för Seline var rätt pigg. Blev mycket trav och galopp för att få henne att lugna ner sig. Såg rätt bra förutom att Seline gärna springer ifrån jobb.

Medans Patricia red henne så fick jag prova att rida Odessa. Det är kul att prova lite andra hästar ibland. Hon var också en buse på att slänga över mig åt höger hela tiden.  Hon förstod inte riktigt mitt språk, men efter en del lirkande så gick det bra. Var rätt kul för att när jag spände rumpan lite för att få en samling så tvärnitade hon. Hon orkade inte riktigt med såna dumheter =). Men till slut när jag inte spände rumpan så hårt då gick det att gå 5-10 steg innan hon tappade orken. Rätt kul att det fungerar att göra så lite för att hästarna ska börja jobba rätt.

Måste prova henne fler gånger, hon var lite rolig faktiskt.


Patricia och Seline i hysteri


  

Patricia och Seline i lite lugnare tempo

  Moa red på Odessa   Moa lite frusen mellan ridturerna..   Jag provred Odessa...   Då var Moa uppe på Seline en stund för att få upp värmen igen...


När moa inte ville mer så hoppade Nellie upp en stund på Seline.

Vi red nästan i 2 timmar och Seline var lika laddad efteråt som innan vi började rida. Inte en svettdroppe hon lyckats klämma fram heller.

Odessa var helt slut, men Seline hade nog kunnat gå 2 timmar till utan problem. =)


Ovido - Quiz & Flashcards