Seline

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 12 januari 2010 22:15

När jag kom upp till stallet så hade Lena precis tagit in hästarna och samma visa idag. Hon precis som jag kan inte säga om det är Seline eller Odessa som spränger grinden eftersom båda kommer utrusande samtidigt.

Men eftersom Seline gjorde det för Johan så känns det som att hon är rätt sååå skyldig.

Hämtade longerspö och Seline. Tog ut henne i hagen igen, för nu var jag irriterad över hennes sätt. Det som är bra med henne är att bara jag håller ett spö i handen så blir hon som ett lamm. Ställde spöt mot staketet och släppte ut henne. Hon sprang ner i hagen och då tänkte jag att, jaha nu drar hon väl ut genon staketet ut mot vägen istället. Hon var upprörd.... hon gillar inte när jag blir arg. Met det som är bra är att jag bara behöver höja rösten och låta arg så blir hon väldigt lätt att hantera.

Spöt vill jag absolut inte använda, men eftersom jag vet att hon har fruktansvärd respekt för spöt så tänkte jag att om det finns med i bilden så kanske det blir bra.

Hon fick gå själv i hagen i ca 30 min, under tiden jag mockade och satt maten. Tittade till henne flera gånger och hon stod en bit från grinden och bara tittade på mig.

När jag var klar tog jag in henne och på med kläder och ut på vägarna. Det kom något blött från himlen, snöblandat tror jag minsann. Skrittade ner mot sommarhagen och tillbaka. På väg tillbaka ville hon helst trava, men det ville inte jag eftersom det är asfalt och halkrisk. Så vi jobbade med ryggningar och skänkelvikningar mm. När vi kom tillbaka till stallet så red jag ca 10 minuter på banan, fungerar förvisso så där, men jag hittade en spår som var rätt okej.

Hon bar jättefin, mjuk och följsam. Släppte ner halsen fint och höll bogarna på rätt plats. Kändes väldigt trevlig. Ville ha henne lång och låg, behöver släppa lite spänningar i halsen och bogarna känner jag och det gick toppen.

In och torka, blev rätt blöta av det trista som föll från himlen.

Ovido - Quiz & Flashcards