Seline

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 januari 2010 23:15

När jag kom ut och skulle ta in hästarna så var det lite småtjafs vid grinden som vanligt. Tensan ska in först och Seline ville in som tvåa, men då blev Tensan arg och högg efter Seline. Så Seline sprang undan, men där stod ju Odessa och blev arg och högg hon också. Det lugnade ner sig och jag gick in hagen och tog ut Tensan. Vänder oss om från grinden och hinner gå ca 5-10 m.... då kommer det plötsligt 2 st galna hästar som spränger tråden som är grind och kommer galopperande på var sida om mig och Tensan. Tensan går upp på tå och allt blir lätt förvirrat. Seline springer in i sin box och äter, Odessa springer in i Kalle och Curres hage och yrar.

In med Tensan, ut med Seline från boxen, ställde upp henne i gången, rätt arg var jag och då har jag ju en häst som smyger efter mig och gör allt jag säger.

Ut och hämta in Odessa som inte ville bli fångad... lyckade efter ett tag.

Hämtade in Magina som var rent uppjagad över uppståndelsen och hon såg inte allt. illa!!...När hon väl var inne så gick jag ut och fixade nytt handtag på grindsnöret. Under tiden fick Seline stå och "skämmas" i gången.

Fick reda på av Frida att Seline hade gjort likadant igår när Johan skulle ta in dem. Då var Seline sist i hagen och hade sprungit igenom när han hade tagit in Odessa.

Vi är alla lika chockade att det var Seline som gjorde detta.... Hon som är en av de lugnaste i stallet. Ingen fattar nånting.

Visst, jag och Frida brukar ju ta in Tensan först och sen när vi tar Odessa så låter vi grinden vara öppen så att Seline kan gå in själv. Men vi gör inte så varje gång. Och det är bara vi 2 som gör så. Alltså är det inte en vana och framförallt inte när Johan tar in, för han gör som man ska göra...

Nåja vi får se om det är en tillfällighet eller rena dumheter.

Slutade med att jag tog ut henne för att longera henne en stund på banan i snön för att se hur hon rörde sig. Hon hade nog lyckats vricka sitt högra framben för hon var inte helt ren, men ändå inte halt direkt.

Efter 15 minuter ute så höll jag på att frysa ihjäl så in med henne och borsta och fixa lite, sen in i boxen för att äta färdigt.

Ovido - Quiz & Flashcards