Seline

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 13 januari 2010 22:20

Johan körde till Hööks och köpte 4 st nya handtag eftersom vi dragit sönder 3 stycken. Sen kom han upp till stallet och hjälpte mig att ta in hästarna. Stod med spö vid ingången för att de inte skulle smita förbi mig igen. Mest om de fick för sig att dra igenom igen.

Jag tog spöt och viftade försiktigt in i hagen när de började böka med varandra och då slutade de.

Tog ut Tensan, in med henne, hämtade Odessa och in med henne utan problem. Och Seline stod som hon ska, och bara väntade. När jag var ca 15 m från henne så bad jag henne backa och vips så hade hon backat 5 meter, när jag bad henne komma så kom hon fram. Ville att hon backa lite igen och det gjorde hon. Gick in i hagen kopplade henne och gick med henne hela vägen in i boxen innan jag kopplade av henne.

Väldigt nöjd med hästarna idag. Hoppas att detta håller sig.

Hann inte rida idag eftersom nu börjar Moa rida igen i Viarp.

Ovido - Quiz & Flashcards