Seline

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 januari 2010 22:57

Kicki messade mig om att hon och Monica skulle rida ut och undrade om jag ville hänga med och klart att jag vill. Nu när man bara skrittar ut så är det trevligt med snackesällskap.

De var redan i stallet så de var klara med sina hästar när jag kom upp och lyxigt värre för de hade börjat borsta Seline.

Så jag behövde bara sadla och på med allt som hör till.


Sen skrittade vi ut till trekanten och trodde att vi skulle kunna rida där, men det var för ojämnt och halt så vi fortsatte på skolvägen och bort över på andra sidan vägen och red den rundan.

Vi travade/joggade lite försiktigt en bit för att känna av hur det kändes. Så där kändes det just då. Har ju hästar som gärna vill tävla och galoppera, men det går inte...


Vi skrittade länge och sen när nästa grusväg kom så joggade vi igen och då gick Seline riktigt trevligt. Fick in henne i en väldigt lugn och fin trav och även lång och låg. Hon är nog rätt sugen på att jobba nu kändes det som.


Såret hade läkt ihop fint på höger bakhov, men ett nytt litet på insidan av höger bakhov. Antagligen så är det alla knölar i hagen som ställer till det. Tycker inte om knöliga och kletiga hagar!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards