Seline

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Bättre...

Av Gisela, Patricia, Moa - 25 juli 2009 14:56

Var uppe för att kolla Seline och när jag går ut i hagen så kommer hon med raska steg mot mig. Förvisso med Tesan förre, men det brukar inte spela någon roll. Hon kommer nästan aldrig och möter upp. Jag kunde till o med sätta på grimma utan krångel.

Tog ut henne och gav henne lite mat och kände jag över hennes sår och det på bakbenet såg jättefint ut. Då är sparksåret värre, svullet, men det känns inte varmt eller varigt. Vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Tvättar och smörjer in.

Hon hade även ett litet sår nere på bakbenets högra kota som antagligen kom när vi störtade. Jag fick för mig att jag såg blod där när jag spolade av alla benen, men eftersom  jag inte kunde böja mig så mycket så kände jag det inte. Men det är bara en rispa så förhoppningsvis blir det inte mer än så.

Hon verkade väldigt positiv och glad allmänt i dag. När jag släppte ut henne tog jag inte av grimman eftersom alla andra står och trycker vid grinden och hon springer hellre bak än fram om de står och motar henne.

När hon väl var i hagen och de har jagat henne runt i hagen, så gick jag ut igen och tog av grimman utan att hon gick ifrån mig. Det känns väldigt bra att hon inte alltid ska gå ifrån så fort man kommer. Det är ju inte alltid jobb som gäller när jag kommer fast oftast =)

När hon sprang i hagen så haltade hon, men det var inte hälften så mycket som i förrgår. Så hoppas hoppas att det bara är att hon är så mörbultad. Jag hade nog också haltat om jag skulle springa kan jag säga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gisela, Patricia, Moa - 11 oktober 2015 22:00

Var tvungna att åka och se på den förhoppningsvis dräktiga Seline.   Hon är mer svullen från magen och bak till juver. Till och med så att det var trångt mellan juvrerna när jag skulle göra rent.   Bilderna får tala för vad hon tycker om klia...

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 oktober 2015 22:00

Selines hovar växer och mår väldigt bra nu enligt hovslagaren. Hon använder inte tå eller sidokappor på skorna fram längre heller. Måtte hon ha kvar sitt föl!!! Vi hoppas och tror att detta ska gå vägen =) ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 8 september 2015 22:00

Åkte ut och hälsade på hästarna. Nyfiken på att se hur Seline har ändrat sitt humör =) Mycket kelig och ville att man skulle klia henne hela tiden.   Det jag märker nu är att hon svullnat upp vid juver. Jag brukar stå och göra rent mellan juvre...

Av Gisela, Patricia, Moa - 1 september 2015 13:30

41 dygn och återbesök   Idag har Seline gått 41 dygn med föl i magen. Återbesöket gick jättebra idag också, där var fortfarande bara ett föl och det växer precis som de ska och det verkar kunna gå vägen trots allt.    Nu ska vi inte tillbaka ...

Av Gisela, Patricia, Moa - 23 augusti 2015 13:30

Nu har det gått ännu en vecka. Denna veckan har hon inte ridits så mycket, för nu har jag blivit lite mesig..   Vi var iallafall på ett återbesök idag och det visade sig vara positivt denna gång också :D Hon har kvar fölet och det växer helt no...

Ovido - Quiz & Flashcards