Seline

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 2 mars 2009 21:44

Svullen på utsidan av benet, varm om kotan och ner mot hoven. Plus att hoven är lite ljummen.

Olof hade redan spolat hennes ben när jag kom upp, så tacksam blir jag, för de är så smutsiga när man tar in dem nu.

Hon hade inte varit snäll mot Frida när de tog in dem från hagen. Frida skulle ta in Odessa och då trängde sig Seline förbi!!!!! har aldrig hänt innan, fattar inte vad som händer. Frida bara skrattade och menade på att det inte var någon fara. Men jag blir så arg för så får hon absolut inte göra.

Hade jag varit där så hade skickat ut henne i hagen igen. Och så hade hon fått stå där själv ett tag, för ofta så brukar det hjälpa. Hon är klok och förstår att hon gjort fel.

Jag ställde upp henne och tog på kylgel och lindade benet medans jag mockade och var upp på loftet och hjälpte Monica att välta en bal halm.

Sen red jag och Monica 1 timme på banan och Seline var så otroligt trevlig. Lugn och fin, bra i balans och väldigt lång och låg. Helt otroligt vad hon har ändrat sig den sista tiden. Innan ville hon nästan aldrig söka sig själv till bettet, men nu verkligen kämpar hon efter det. Kul, då har man kanske kommit lite längre i sin utbildning. Vi fick inte lite trav på volten och även där gick hon lugnt och kvar i form. Hon bara är såååå fin!!!

Dagens känsla får jag leva på ett tag känner jag.

Ovido - Quiz & Flashcards