Seline

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 21 mars 2009 22:07

När jag kom till stallet idag så var inget som det skulle kändes det som. Först upptäckte Monica att en häst gick i fel hage, grinden in till stora hagen var bara stängd på den översta tråden. Jag gick in och skulle hämta Seline, och kröp under staketen till den hagen där hon stod. Då kom en häst fram till mig och verkade stressad och jag fick spänna om hennes täcke lite för det hade släppt i fästena.

Hämtade Seline och skulle gå via grindhålen och då var den hagen de stod i stängd!! Fattade ingenting... När jag tog ut henne, gick över ridbanan, så såg jag att hon såg svettig ut på halsen, eller rättare sagt, torkad svett på halsen. Och då börjar man ju fundera på om det har regnat. För hon kan ju knappast ha svettats eftersom jag lagt på tunnare täcke eftersom det skulle bli 10 grader varmt och soligt, vilket inte inträffade. När jag tog av henne täcket så var hon totalt genomsvett från öra till svans, eller torkad svett för hon hade torkat och var helt vågig i hela pälsen. Hon måste ha sprungit som en galning i hagen. Hon verkade lite tagen. När jag skulle spola hennes ben så såg Monica att hon hade ett sår på insidan av vänsterlåret. All päls var av, men som tur var blödde det inte.

Jag och Monica red ut och då verkade hon först väldigt trött och hängig, men när vi väl ökat till roligare gångarter så piggnade hon till igen. Vi red sura gubben backen, Fjärestad kyrka, bäcken och grusvägen och tillbaka via kyrkan. Tog drygt 2 timmar, men då var hon pigg som bara den.

Vi kan fortfarande inte förstå vad som hänt. Vi frågade de tjejerna som kom till stallet om de visste vad som hänt, men ingen hade hört något.

Så vi får väl höra med de andra i veckan vad som hänt.

Ovido - Quiz & Flashcards