Seline

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Gisela, Patricia, Moa - 27 mars 2009 22:10

Regn, sol, regn, sol men faktiskt riktigt skönt ute. Snön ligger kvar lite på gödselhögen och i kanterna av hagarna. Otroligt att det inte har töat bort idag när det ändå har varit + grader ute hela dagen, ca 5-7 grader.

Moa följde med mig till stallet trots att hon inte mår riktigt bra. Behövde komma ut och få lite luft.

Hon stack upp på loftet och började ta ner halm medans jag mockade och sopade av en lerinpackad häst.

När vi skulle ta ut och spola benen så snodde hon hö från Tensan, fattar inte vad hon har börjat med, har aldrig hållt på så tidigare. Men hon förstod rätt snart att det var fel att göra så. Räcker att man höjer rösten och låter lite hotfull, så nästan spottar hon ut höet.

Jag gick upp och hjälpte Moa att ta ner halm för det är väldigt tungt för henne, men hon kämpade på som bara den.

Träffade Frida och Maja i stallet, de var och fixade lite i stallet. Frida hade fått en häst till att ta hand om lite akut. Ägaren hade problem med sin bil och kunde inte ta sig till stallet. Tur att Frida finns....!!!


Eftersom Moa mår dåligt och jag håller på att bli genomförkyld tror jag, det känns så i alla fall, så blev det vila för Seline den här dagen också. Klart hon har ju blivit riden av Patricia i kylan i onsdag och Linn på torsdagen i snöovädret!.. Får se hur jag mår imorgon, om inte annat får det väl bli lite longering eller löshoppning om banan har hunnit torka upp.


Känns som att man längtar efter den här synen

Ovido - Quiz & Flashcards